تبلیغات چیست؟
20 تیر, 1403
توسط گروه دیجیتال مارکتینگ طرح و نقش
تبلیغات راهی برای بازاریابی کسب و کار شما به منظور افزایش فروش، جذب مشتریان جدید یا آگاه کردن مخاطبان از محصولات یا خدمات شما است.
تبلیغات چیست؟
1. بررسی اجمالی
تبلیغات راهی برای بازاریابی کسب و کار شما به منظور افزایش فروش یا آگاه کردن مخاطبان از محصولات یا خدمات شما است. تا زمانی که مشتری مستقیماً با شما معامله کند و واقعاً محصولات یا خدمات شما را بخرد، تبلیغات شما ممکن است به ایجاد اولین برداشت آنها از تجارت شما کمک کند.این راهنما به شما توصیه میکند که کجا و چگونه تبلیغ کنید و تبلیغات چه دستاوردهایی دارد. همچنین به شما نشان میدهد که چگونه فرآیند تبلیغات را مدیریت کنید و اطمینان حاصل کنید که ارزش پول را دریافت میکنید.
2. فواید تبلیغات
تبلیغات میتوانداطلاعات اولیه مانند اطلاعات تماس و آدرس وب سایت خود را ارائه دهید با اطلاع رسانی به مشتریان بالقوه در مورد محصول یا خدمات خود، فروش را افزایش دهید به مشتریان در مورد تغییرات خدمات خود، راه اندازی محصول جدید، پیشنهادات ویژه و بهبودها بگویید اقدام خاص سریع شاید واداشتن مشتریان به بازدید از محل یا وب سایت شما یا استفاده از کوپن تخفیف در زمان مشخص:
- به مشتریان فعلی کسب و کار خود را یادآوری کنید
- نگرش و برداشت مردم از کسب و کار خود را تغییر دهید
- کمک به ایجاد یا توسعه یک نام تجاری متمایز برای کسب و کار شما
- ایجاد آگاهی از کسب و کار شما
- یک جایگاه یا جایگاه خاص در بازار ایجاد کنید
تبلیغات چیست؟
مشتریان خود را هدف قرار دهید
تصمیم بگیرید که آیا مخاطب هدف شما محلی است یا منطقه ای، ملی یا بین المللی یا ترکیبی. قبل از انتخاب یک نوع رسانه، باید از تجارت رسانه و سایر منابع مستقل در مورد تیراژ یا تعداد مخاطبان آنها اطلاعاتی کسب کنید. اساساً باید بدانید که چه تعداد، کجا و چه کسی. ارقام را میتوان به طور معمول به گروههای سنی، میانگین درآمد و سایر شاخصهای مفید تقسیم کرد. به یاد داشته باشید که شما موظف هستید که از قانونی، شایسته، صادقانه و واقعی بودن تبلیغات خود اطمینان حاصل کنید. سازمان استانداردهای تبلیغاتی اطلاعاتی در مورد کدهای تبلیغاتی دارد.
3. انواع تبلیغات
تبلیغات محلی
تبلیغات محلی میتواند برای هر کسب و کار، به ویژه مشاغل کوچک و تاجران انحصاری مفید باشد. نمونههایی از تبلیغات محلی عبارتند از:
- قطره جزوه
- تابلوهای سوپرمارکت، کارت پستال در ویترین مغازهها
- فضای تبلیغاتی اجاره شده در ایستگاههای راهآهن، ایستگاههای اتوبوس یا اتوبوسها، جزایر دوربرگردان، مراکز تفریحی یا جراحیهای پزشکان
- خبرنامهها، برنامهها و مجلات سازمانهای محلی
- یک تابلو در خارج از محل کسب و کار شما
- روزنامهها، مجلات و دایرکتوریهای محلی و منطقه ای
دایرکتوریهای اینترنتی _ آنلاین
تبلیغات در اینترنت میتواند مقرون به صرفه باشد و پوشش ملی و بین المللی میدهد که در غیر این صورت ممکن است قادر به پرداخت آن نباشید. نمونههایی از تبلیغات اینترنتی عبارتند از:
تبلیغات در وب سایت خود اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما به روز، مرتبط و در جهت افزایش فروش است. مشتریان خود را آسان کنید تا راه خود را در وب سایت خود پیدا کنند و از آنها سفارش داده و با شما تماس بگیرند. تبلیغات کسب و کار خود در وب سایتهای دیگر از تبلیغات بنر و پاپ آپ برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده کنید و به وب سایت خود پیوند دهید.
مطبوعات تجاری و فنی
اگر کسب و کار شما به مشاغل دیگر میفروشد، تبلیغات در این نشریات میتواند راهی مفید برای به دست آوردن فروش، درخواست محصول، مشخصات بالاتر، مشارکت تجاری و حتی سرمایه گذاران بالقوه باشد.
رادیو
اکثر مردم برای موسیقی یا اظهار نظر – اغلب در حین انجام کارهای دیگر به رادیو گوش میدهند و بنابراین تبلیغ شما برای تأثیرگذاری بر تکرار تکیه میکند. میتوانید از ویژگیهای خاصی مانند آبوهوا یا اخبار سفر حمایت مالی کنید تا تبلیغات خود را برجسته کنید.
سینما
تبلیغات سینمای محلی به مخاطبان اسیر با مدت زمان طولانی برای تبلیغات شما ارائه میدهد.
تبلیغات در فضای باز
تبلیغات در فضای باز شامل هر رسانه فضای باز از بیلبوردهای ثابت گرفته تا تبلیغات متحرک، به عنوان مثال در اتوبوسها میشود. ممکن است برای برخی از انواع تبلیغات در فضای باز، یعنی بیشتر پوسترها و برخی از انواع تابلوها، به مجوز برنامه ریزی نیاز داشته باشید.
روزنامهها، مجلات و تلویزیون ملی
اینها میتوانند پرهزینه باشند، اما میتوانند به شما کمک کنند تا مخاطبان زیادی را جذب کنید. قبل از تصمیم گیری برای تبلیغ در سطح ملی، باید در مورد تعداد خوانندگان و مخاطبان راهنمایی دریافت کنید.
تبلیغات چیست؟
4. برنامه ریزی کمپین تبلیغاتی
تبلیغات میتواند با اطلاع رسانی به مشتریان بالقوه و فعلی در مورد راه اندازی محصول جدید، پیشنهادات ویژه و بهبودها، فروش را افزایش دهد. به غیر از یادآوری کسب و کار شما به مشتریان فعلی، تبلیغات همچنین میتواند به ایجاد یا توسعه یک برند متمایز برای کسب و کار شما کمک کند.
مشتریان خود را هدف قرار دهید
بسیاری از کسب و کارها کمپینهای تبلیغاتی را برای افزایش فروش، افزایش آگاهی از برند و یا راه اندازی یک محصول جدید راه اندازی میکنند. شما میتوانید یک پیشنهاد مقدماتی را در نظر بگیرید تا به افراد انگیزهای برای بازدید یا تماس بدهید. با این حال باید تصمیم بگیرید که آیا مخاطب هدف شما محلی است یا منطقه ای، ملی یا بین المللی یا ترکیبی. این بر نوع رسانه انتخابی شما تأثیر میگذارد. شما باید از کسب و کار رسانه و سایر منابع مستقل در مورد تیراژ یا تعداد مخاطبان آنها اطلاعات کسب کنید. ارقام را میتوان به طور معمول به گروههای سنی، میانگین درآمد و سایر شاخصهای مفید تقسیم کرد. به یاد داشته باشید که شما موظف هستید که از قانونی، شایسته، صادقانه و واقعی بودن تبلیغات خود اطمینان حاصل کنید. سازمان استانداردهای تبلیغاتی اطلاعاتی در مورد کدهای تبلیغاتی دارد. آیا خودتان میتوانید کمپین را برنامه ریزی کنید؟ باید به دقت در مورد آنچه میخواهید به دست آورید و پیامیکه میخواهید خواننده، بیننده یا شنونده از آن ببرد فکر کنید. تبلیغات تنها زمانی مؤثر است که با پیامیبه مخاطبان هدف خود دست پیدا کنید که آنها را به خرید یا حداقل اطلاعات بیشتر وادار کند. ممکن است بتوانید خودتان تبلیغاتی برای رسانههای چاپی طراحی و تولید کنید. اما اگر نیازهای تبلیغاتی شما بیشتر از یک تبلیغات محلی گاه به گاه و با قیمت پایین است، ممکن است بخواهید تبلیغات خود را به یک آژانس تبلیغاتی برون سپاری کنید. این تنها در صورتی مناسب است که شما آمادگی پرداخت هزینه اضافی را داشته باشید، اما طراحی حرفهای تبلیغات شما میتواند موفقیت آنها را بهبود بخشد.
5. ارزش برای پول
حداکثر بودجه را در نظر بگیرید. مشخص کنید که کدام گزینه بهترین بازده ممکن را دارد ممکن است یک یا دو تبلیغ در یک رسانه گرانتر یا چندین آگهی در فروشگاههای ارزانتر باشد. اگر اولین کمپین شماست، با مشاوره گرفتن از سایر افراد در صنعت خود و یافتن آنچه برای آنها مفید است، خطرات خود را کاهش دهید. اطلاعاتی در مورد رسانهای که در نظر میگیرید به ویژه ارقام مربوط به مخاطبان یا خوانندگان و میزان نزدیکی آنها به بازار هدف شما را دریافت کنید.
برای یک معامله تبلیغاتی بهتر مذاکره کنید
همه شرکتهای رسانههای تبلیغاتی کارتهای نرخ تولید میکنند – اطلاعاتی در مورد نرخهایی که برای تبلیغات دریافت میکنند. اما معمول است که با توجه به نوع کمپین مورد نظر خود، روی قیمت نهایی مذاکره کنید. مذاکره میتواند باعث کاهش قیمت، تکرار رایگان یا تخفیف یا موقعیت بهتر در نشریه شود. اطمینان حاصل کنید که هر گونه تبلیغات چاپی در بهترین موقعیت ممکن قرار دارد. یادت باشد: صفحات سمت راست، به خصوص صفحات دست راست اولیه (آنهایی که در قسمت اولیه انتشار هستند)، بیش از همه نظر خواننده را به خود جلب میکند. برای مثال، آگهی فروش گلخانه باید در صفحهای باشد که به باغبانی اختصاص دارد موثرترین مکان برای آگهی روزنامه شما صفحه یک یا سه است ترجیحاً در گوشه پایین سمت راست اگر تبلیغ شما دارای کوپن است برای خوانندگان که باید آن را قطع و ارسال کنند مطمئن شوید که در لبه صفحه قرار داده شده است.
تبلیغات چیست؟
7. نظارت و مدیریت کمپین تبلیغاتی
یک کمپین تبلیغاتی خوب میتواند سفارشها را جذب کند اما مطمئن شوید که میتوانید با پاسخها مقابله کنید. شما باید سطح پاسخ مورد انتظار را تعیین کنید و بررسی کنید که منابع کافی برای پاسخگویی به آن دارید. ممکن است به سیستمینیاز داشته باشید تا مطمئن شوید سرنخها از دست نمیروند. به عنوان مثال، میتوانید یک فرم استعلام استاندارد طراحی کنید تا برای افرادی که تماسهای خود را انجام میدهند استفاده شود. هدف اصلی این است که تا آنجا که ممکن است در مورد آنچه تماس گیرنده میخواهد، بیابید.
نظارت بر یک کمپین تبلیغاتی
هر بار که پرس و جو میکنید یا فروش انجام میدهید، بپرسید که مشتری در مورد شما چگونه شنیده است. این به شما امکان میدهد بدانید که کدام تبلیغات یا سایر فعالیتهای بازاریابی موثرتر هستند. بررسی کنید که آیا الگوهایی در سوالات مربوط به زمان و مکان نمایش تبلیغات شما وجود دارد یا خیر. اگر کوپنها را در آگهیهای چاپی قرار میدهید، از کد متفاوتی برای هر نشریهای که در آن ظاهر میشود استفاده کنید. این به شما امکان میدهد دقیقاً مشخص کنید که کوپنهای دریافتی از کجا آمدهاند. باید به نوع فروش هر تبلیغ و اینکه آیا آنها حاشیه سود خوبی دارند نگاه کنید. توجه داشته باشید که برخی از تبلیغات ممکن است نتایج را با تاخیر انجام دهند. یک نفر ممکن است روز بعد سفارش دهد، دیگری ممکن است چند هفته یا حتی ماه صبر کند. محصولات گرانتر ممکن است اغلب توسط مصرفکنندگان خریداری نشوند، و بنابراین تبلیغات شما ممکن است برای حفظ برند شما در جلوی ذهن مردم برای مراجعات بعدی باشد. اندازه گیری تبلیغات با هدف افزایش آگاهی از برند همیشه سخت تر است زیرا مستقیماً به فروش منتقل نمیشود.
7. یک آگهی بنویسید
یک آگهی باید متناسب با نوع رسانه چاپی و علایق و عادات خواننده بالقوه باشد. به عنوان مثال، اگر تجهیزات باغبانی میفروشید، ممکن است آگهی طولانی تری برای مجله باغبانی بنویسید جایی که میتوانید فرض کنید که خواننده از قبل به موضوع علاقه مند است و بنابراین احتمال خواندن تمام متن بیشتر است. به همین ترتیب، ممکن است یک آگهی کوتاهتر برای یک روزنامه عمومیبنویسید.
یک تبلیغ خوب باید دارای:
- یک عنوان هدفمند این باید توجه خواننده را جلب کند و او را به خواندن ادامه دهد.
- طراحی واضح طرح را به هم نریزید و از حروف کوچک یا پیچیده اجتناب کنید.
- اطمینان حاصل کنید که اطلاعات تماس شما به راحتی قابل مشاهده است.
- متن خوب نوشته شده یا “کپی”کپی خوب توجه را به مزایای محصول یا خدمات جلب میکند و باید به این سوال پاسخ دهد که، چه چیزی در آن برای من وجود دارد؟
گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش (هنر مدرن)با بیش از 20 سال سابقه در زمینه چاپو تبلیغات، با تکیه بر افراد متخصص و ماشین آلات مدرن و با ارائه سرویسهای جامع تبلیغاتو چاپقادر است ایدهها وخواستههای تجاری شما را به صورتی عملیاتی پیاده سازی نماید. باعث افتخار ما خواهد بود تا بتوانیم مجری و مشاوردر زمینه رشد و پیشرفت تجاری شما باشیم. جهت مشاوره با کارشناسان ما لطفا تماسحاصل فرمایید.
این مقاله زیر مجموعه خدمات چاپ میباشد.
کلمات کلیدی: گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش،ذهنیت استراتژیک، مدیریت استراتژیک، برنامه ریزی استراتژیک، تبلیغات، کمپین تبلبغاتی، برندینگ، شبکه اجتماعی، وب سایت.