طراحی غرفه نمایشگاه
19 تیر, 1403
توسط گروه دیجیتال مارکتینگ طرح و نقش
برای هر کسب و کاری مهم است که به نمایشگاهها به خصوص نمایشگاههای تجاری سفر کند. امروزه خرید آنلاین بسیار مرسوم شده است که این باعث میشود مشتریان نسبت به انواع محصولات و خدماتی که ارائه میدهید محتاط باشند . نمایشگاههای تجاری فرصت مناسبی است تا نگرانیهای آنها را برطرف کنید و همچنین ظاهر محصولات خود را به نمایش بگذارید . برای جذب مشتریان به غرفه نمایشگاه، مخصوصاً برای برندهای کمتر شناخته شده، خود غرفه باید از نظر بصری تأثیرگذار باشد.
در اینجا 3 دلیل اصلی وجود دارد که چرا شما به طراحی غرفه نمایشگاهیعالی نیاز دارید!
1_ ابعاد
قبل از شروع کار بر روی طرح اولیه نمایشگاه خود، باید ابعاد فضای موجود در نمایشگاه را بدانید. طراحی غرفهنباید در آخرین لحظه ظاهری شلوغ داشته باشد. اگر فضایی را که با آن کار میکنید بشناسید، میتوانید از تمام محیط به طور کامل استفاده کنید در غیر این صورت فضا به هم ریخته و تنگ به نظر میرسد.
2_پیام بازاریابی
طراحی غرفه نمایشگاهیمهم است زیرا شما باید پیام بازاریابی مناسبی را به مشتریان و همچنین علاقه مندان عادی که در نمایشگاههای تجاری حضور دارند برسانید . غرفه شما باید منعکس کننده شعار بازاریابی شما باشد. برای اطمینان از اینکه صفحه نمایش تجاری پیام درستی را ارائه میدهد، باید بفهمید که چه نوع افرادی را در محل برگزاری مشاهده میکنید . هنگامیکه طراحی غرفه نمایشگاهیرا شروع میکنید ، مخاطب هدف از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر مطمئن نیستید که برای چه کسی غرفه میگذارید، به احتمال زیاد زمین خواهید خورد.
3_محصولات
طراحی غرفه نمایشگاهیباید محصولات شما را در بهترین نور ممکن به نمایش بگذارد. شما نباید به خاطر آثار هنری یا طراحی فانتزی در این مورد مصالحه کنید. از این گذشته، شما در یک نمایشگاه تجاری هستید و نباید روی جنبههای ظریف طراحی غرفهتمرکز کنید. شما آنجا هستید زیرا میخواهید محصولات خود را بفروشید یا حداقل در مورد آنها سر و صدا ایجاد کنید. نمایشگاه تجاری شما باید این ایده منحصر به فرد را در ذهن داشته باشد. غرفه خود را به گونهای تزئین کنید که توجه مراجعه کنندگان به محصولات شما جلب شود . طراحی باید مکمل محصولات شما باشد و نه برعکس.
الهام بخش ترین مزایای غرفه نمایشگاهی خلاقانه
یک غرفه نمایشگاهیخلاقانه نشان دهنده طرحی است که میتواند ارتباطات ترکیبی را در طول نمایشگاه ارائه دهد. این بدان معنی است که شما باید به همه جوانب فکر کنید. در زیر، مزایای داشتن یک غرفه خلاقانه و راههایی را که میتوانید اطمینان حاصل کنید که طراحی غرفهشما همان چیزی است که مردم بیشتر دوست دارند را مطالعه کنید.
مزایای غرفههای نمایشگاهی
1 علاقه مند کردن بازدیدکنندگان
وقتی یک بازدیدکننده غرفه شما را ترک میکند، به راحتی همه چیز درباره برند و نمایش شما را فراموش میکند. شما میتوانید طراحی غرفهخود را به قدری منحصربفرد کنید که بازدیدکنندگان حتی پس از پایان نمایش، مدت زیادی در مورد آن صحبت کنند. یک غرفه نمایشگاهیخلاق باعث میشود شرکت شما بیشتر دیده شود . غرفه نمایشگاهیشما باید غرفهای باشد که همه حاضران در نمایشگاه درباره آن صحبت میکنند و رسانهها در آنجا گزارش میدهند. فقط سرمایه گذاری هوشمندانهای انجام دهید تا طراحی غرفه نمایشگاه تجاریشما تا حد امکان منحصر به فرد و جذاب به نظر برسد.
2 ایجاد اثر ماندگار
یک غرفه خلاق و خوش ساخت میتواند به شما کمک کند تا تصوری دائمیایجاد کنید که به مشتریان کمک میکند تا مدتها پس از پایان نمایشگاه شما را در ذهن نگه دارند . یک غرفه گرد با نمایشگرهای جذاب، فرصتهای مسابقه و آیتمهای تبلیغاتی با دقت انتخاب شده توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب میکند. پس از پایان نمایشگاه میتوانید با شرکتکنندگان از طریق رسانههای اجتماعی ارتباط برقرار کنید. یک ملاقات حضوری میتواند به راحتی منجر به ادامه جلسه آنلاین شود حتی زمانی که نمایش تمام شده است.
3 بازدیدکنندگان جدید
علاوه بر تسهیل چشم انداز بازارهای جدید، طراحی غرفهخلاق به شما کمک میکند تا بازدیدکنندگان جدیدی را جذب کنیدکه ممکن است به مشتریان بالقوه تبدیل شوند یا اتحادهای تجاری جدیدی ایجاد کنند. علاوه بر این، معمولاً اتفاق میافتد که با ملاقات مستقیم با مشتریان بالقوه در نمایشگاههای تجاری، ایدههای جدیدی برای برند یا خدمات شما ایجاد میشود.
4 افزایش آگاهی از برند
قرار گرفتن غرفه نمایشگاهیشما در نمایشگاه تجاری، برند شما را تقویت میکند. تعداد کمیاز شرکتها از این شکل بازاریابی استفاده میکنند. بنابراین، نام تجاری شما را برای کسانی که هرگز در مورد تجارت شما نشنیده اند آشنا میکند. مردم میتوانند بیایند و با این محتوا ارتباط برقرار کنند و درباره کارهایی که شرکت شما انجام میدهد بیشتر بیاموزند.
5 سرنخهای واقعی
مزیت اساسی داشتن یک غرفه نمایشگاهی خلاقانهاین است که به سرنخهای بالقوه ارزشمند دسترسی پیدا میکنید. با حضور صدها تا هزاران بازدیدکننده، هر شرکت کننده میتواند یک مشتری بالقوه برای کسب و کار شما باشد. یک غرفه نمایشگاهی، مخاطبان هدف شما را به بازدید از غرفه شما میرساند تا آنها را در مورد برند و محصولات شما مطلع کنند. کیفیت سرنخهایی که به دست خواهید آورد نیز بسیار بالاست. همچنین فرصتی عالی برای ارتباط با فروشندگان، نمایندگان شرکتها، متخصصان بازاریابی که در همان صنعت کار میکنند، میباشد.
طراحی غرفههای نمایشگاهها
6 یک عنصر مهم در غرفه شما
با توجه به شرکتهای بسیار زیادی که در یک محل نمایشگاه بازاریابیمیکنند، شما باید تاکتیکهای منحصر به فردی داشته باشید تا ستاره رویداد باشید.بازدیدکنندهها چند ثانیه را روی غرفههای نمایشگاه میگذرانند که زمان بسیار کمیبرای جلب توجه آنهاست. شما باید برند خود را تبلیغ کنید و آنها را تحت تأثیر قرار دهید تا به غرفه شما بیایند. در این شرایط، طراحی غرفه نمایشگاههای تجاری شما نقش مهمیدر جذب بازدیدکنندگان به سمت برند شما ایفا میکند، زیرا شما را از دیگران متمایز میکند. مهم است که یک طرح خلاقانه و جذاب بسازید که پیام محصول شما را به وضوح نشان دهد. هنگامیکه مشتریان بالقوه شما پیام کلیدی را رمزگشایی میکنند، به احتمال زیاد چیزی را که میفروشید خریداری میکنند. اینها عناصری هستند که به طراحی غرفهعالی کمک میکنند.
7 سفیر برند
یک غرفه با برند خوب، با وجود اینکه یک ابزار بازاریابی قدرتمند است، شرکت شما را در خط مقدم قرار میدهد. غرفه نمایشگاهیشما با داستان برند شما ارتباط برقرار میکند و تصویری واقعی از کسب و کار شما در نمایشگاههای تجاریمختلفی که در آن شرکت میکنید به نمایش میگذارد. یک غرفه نمایشگاهیخلاق تضمین میکند که برند شما به راحتی توسط مشتریان بالقوه شناسایی میشود.درخشش در یک نمایشگاه پر ازدحام کار بسیار بزرگی است. با حضور تعداد زیادی از برندها و شرکتها در نمایشگاههای تجاری برای گسترش تجارت خود، نمایشگاهها به مکانی بسیار رقابتی تبدیل شده اند . برگزاری نمایشگاه به خلاقیت زیادی نیاز دارد تا بتوانید شرکت کنندگان بیشتری را جذب کنید.
گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش (هنر مدرن)با بیش از 20 سال سابقه در زمینه چاپو تبلیغات، با تکیه بر افراد متخصص و ماشین آلات مدرن و با ارائه سرویسهای جامع تبلیغاتو چاپقادر است ایدهها وخواستههای تجاری شما را به صورتی عملیاتی پیاده سازی نماید. باعث افتخار ما خواهد بود تا بتوانیم مجری و مشاوردر زمینه رشد و پیشرفت تجاری شما باشیم. جهت مشاوره با کارشناسان ما لطفا تماسحاصل فرمایید.
این مقاله زیر مجموعه خدمات مشاوره و طراحی / مشاوره تبلیغاتی/ طراحی تبلیغاتی میباشد.
کلمات کلیدی: گروه چاپ و تبلیغات طرح نقش، چاپ، برندسازی، تبلیغات، مشاوره تبلیغاتی، طراحی تبلیغاتی، چاپ برچسبهای تبلیغاتی، بازاریابی، طراحی غرفه نمایشگاه، نمایشگاه تجاری، غرفه سازی، نمایشگاه بین الملللی تهران.