مشاوره، طراحی و دیجیتال مارکتینگ
بازاریابی دیجیتالیا همان دیجیتال مارکتینگ چیست؟
20 تیر, 1403
توسط گروه دیجیتال مارکتینگ طرح و نقش
دیجیتال مارکتینگکه به آن بازاریابی آنلاین نیز میگویند، به تمام تلاشهای بازاریابی که در اینترنت انجام میشود اشاره دارد. کسبوکارها از کانالهای دیجیتالی مانند موتورهای جستجو، رسانههای اجتماعی، ایمیل و سایر وبسایتها برای ارتباط با مشتریان فعلی و بالقوه استفاده میکنند. این شامل ارتباط از طریق پیامهای متنی یا چند رسانهای نیز میشود.
اگرچه ممکن است گاهی اوقات عبارات « بازاریابی دیجیتال» و «بازاریابی درونگرا» را به جای یکدیگر مشاهده کنید، لازم است بدانید که آنها یکسان نیستند. بازاریابی دیجیتالیک اصطلاح کلی تری است که برای هر تاکتیک بازاریابی که شامل رسانههای دیجیتال، پلتفرمها یا روشهای ارتباطی باشد، کاربرد دارد. گفتنی است، بازاریابی درونگرا در واقع نوعی بازاریابی دیجیتالاست، به خصوص در مقایسه با بازاریابی برونگرا.
بازاریابی برونگرا احتمالاً همان چیزی است که وقتی رویکرد بازاریابی سنتیتری را تصور میکنید به آن فکر میکنید. تاکتیکهای بازاریابی را در نظر بگیرید که تلاش میکنند تا حد امکان به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنند، صرف نظر از اینکه آیا آنها به محصول تبلیغ شده علاقه نشان دادهاند یا خیر.
مثالها شامل رویکردهای آفلاین مانند نمایشگاههای تجاری و تماسهای سرد، و همچنین تاکتیکهای آنلاین مانند تبلیغات بنری قدیمیو انفجارهای ایمیل بدون هدف است.
از سوی دیگر، بازاریابی درونگرا درباره استراتژیهای متمرکزی است که برای دستیابی به مخاطب ایده آل از مشتریان بالقوه طراحی شده اند.
اینها افرادی هستند که یا علاقه فعالی به نوع محلول فروخته شده نشان داده اند یا با نقاط دردناکی که راه حل میتواند برطرف کند، دست و پنجه نرم میکنند. محتوای بازاریابی درونگرا به گونهای طراحی شده است که برای این مخاطب مفید، سرگرم کننده یا ارزشمند باشد.
نمونههای معروف تکنیکهای بازاریابی درونگرا موثر شامل وبلاگهای موضوعی خاص، کتابهای الکترونیکی، ویدئوها، پستهای رسانههای اجتماعیو سمینارهای مبتنی بر وب است.
چرا بازاریابی دیجیتال مهم است؟
دیجیتال مارکتینگبه شما کمک میکند تا از طریق روشهای سنتی به مخاطبان بیشتری نسبت به آنچه که میتوانستید دست یابید و بالقوههایی را که احتمال خرید محصول یا خدمات شما را دارند هدف قرار دهید. علاوه بر این، اغلب مقرون به صرفهتر از تبلیغاتسنتی است و به شما امکان میدهد موفقیت را به صورت روزانه اندازهگیری کنید و آنطور که مناسب میدانید حرکت کنید.
چند مزیت عمده دیجیتال مارکتینگ وجود دارد:
- شما میتوانید تلاشهای خود را فقط روی مشتریان احتمالی برای خرید محصول یا خدمات خود متمرکز کنید.
- مقرون به صرفه تر از روشهای بازاریابی برون گرا است.
- بازاریابی دیجیتالزمین بازی را در صنعت شما یکسان میکند و به شما امکان میدهد با برندهای بزرگتر رقابت کنید.
- دیجیتال مارکتینگ قابل اندازه گیری است.
- تطبیق و تغییر استراتژی بازاریابی دیجیتالآسان تر است.
- دیجیتال مارکتینگمیتواند نرخ تبدیل و کیفیت سرنخهای شما را بهبود بخشد.
- شما میتوانید در هر مرحله با بازاریابی دیجیتالمخاطبان را جذب کنید.
عکس زیر 10 راه و روش بازاریابی آنلاین و دیجیتال را معرفی میکند :
بازاریابی دیجیتالیا همان دیجیتال مارکتینگ چیست؟
نمونههایی از داراییهای دیجیتال مارکتینگ:
به طور خلاصه، دارایی دیجیتال مارکتینگ هر ابزاری است که شما به صورت آنلاین از آن استفاده میکنید. در اینجا چند نمونه از رایجترین نمونهها آورده شده است:
- پروفایلهای رسانههای اجتماعی
- سایت اینترنتی
- تصاویر و محتوای ویدیویی
- پستهای وبلاگ و کتابهای الکترونیکی
- نظرات و نظرات مشتریان
- لوگوها، تصاویر یا نمادهای مفهومی.
گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش (هنر مدرن)با بیش از 20 سال سابقه در زمینه چاپو تبلیغات، با تکیه بر افراد متخصص و ماشین آلات مدرن و با ارائه سرویسهای جامع تبلیغاتو چاپقادر است ایدهها و خواستههای تجاری شما را به صورتی عملیاتی پیاده سازی نماید. باعث افتخار ما خواهد بود تا بتوانیم مجری و مشاوردر زمینه رشد و پیشرفت تجاری شما باشیم. جهت مشاوره با کارشناسان ما لطفا تماسحاصل فرمایید.
این مقاله زیر مجموعه خدمات دیجیتال مارکتینگ/ مشاوره و طراحی/ مشاوره تبلیغاتیمیباشد.
کلمات کلیدی: گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش،بازاریابی درونگرا، بازاریابی برونگرا، بازاریابی دیجیتال، بازاریابی آنلاین، انواع تبلیغات، تبلیغات، مشاوره تبلیغاتی، طراحی تبلیغاتی، نمایشگاههای تبلیغاتی، سازههای نمایشگاهی، بازاریابی، دیجیتال مارکتینگ